Medlemmerne i grundejerforeningens bestyrelse vælges på den årlige generalforsamling.
Bestyrelsen udarbejder beskæringsplan, med hensyn til alle indkomne ønsker
Der udarbejdes en plan for brug af vejfonden, stamvejen m.v. skal på et tidspunkt have ny asfalt/belægning
Små vedligeholdelses opgaver, som at kante af på stisystemerne, blæse blade væk på stien bag Birkely, sortere papcontaineren, køre på genbrugspladsen med det affald grundejerne sætter ved siden af papcontaineren – det overvejes kraftigt at fjerne papcontaineren af samme årsag
Hunde hømhøm spandene som er opsat rundt omkring, tømmes hver 14. dag af bestyrelsen
Alle indkomne henvendelser i løbet af året drøftes og der besluttes hvad der skal og kan gøres ved det, såsom meget vand ved grundejere, gener ved legeplads, ny afkantning omkring legeplads, garager, belysning, parkering, hundegård, væltede træer og mange andre opgaver
Opsyn og vedligehold af legepladserne
Forsikringstager, der er bl.a. tegnet erhvervsforsikring/ansvarsforsikring
Opdatering af hjemmeside, udarbejdelse af ny tidssvarende hjemmeside
Facebook, opdateringer
Arrangør af arrangementer i Birkely, som Sankt Hans, Hold Birkely Ren, grundejerforeningsfest/fastelavn, sommerfest, generalforsamling m.m.
Grundejerforeningen har fået CVR nr., da post fra kommune m.m. sendes digitalt
Svarer henvendelser fra ejendomsmæglere, diverse sælgere, kommune m.v.
Står for økonomien, herunder udarbejdelse af budget, regnskab, opkrævning af kontingent m.m.